Vanligt förekommande frågor från kunder gällande samarbetet mellan Flexibla Kontoret och Softone.
Vad blir bättre med nya versionen?
Vi erbjuder nu funktioner som tidigare önskats av våra kunder som: bättre prestanda och snabbare system, mobilapp, delfakturering, checklistor och lagerhantering. I korthet – ett mycket mer användarvänligt och funktionsrikt system.
Hur kommer det här samarbetet att påverka mig som befintlig kund?
För att du så snabbt som möjligt ska kunna ta del av de nya funktionerna såsom bättre prestanda, snabbare system, mobilapp, delfakturering, checklistor och lagerhantering kommer SoftOne kontakta dig för att planera in din uppgradering. I samband med det får du en utbildning av de nya funktionerna, möjlighet att ställa frågor och skapa kontakt med supportteamet.
Hur kommer detta samarbete att påverka priset?
Prismodellen kommer även i fortsättningen att baseras på vald funktionalitet och antalet licenser. Din säljare går igenom allt detta innan uppgraderingen.
Kommer det försvinna funktioner i nya versionen?
Alla väsentliga funktioner som finns idag kommer finnas kvar i nya versionen. Du kommer dessutom få ett mer användarvänligt gränssnitt och en funktionsrik mobilapp som du kan använda direkt på fältet. I samband med uppgraderingen får du en genomgång av de funktionerna och stöd för att komma igång med det Nya Flexibla Kontoret.
Kommer jag få utbildning på nya Flexibla Kontoret?
Ja, du blir kontaktad för utbildning innan vi uppdaterar dig till nya versionen.
Måste jag uppdatera till nya versionen?
Den nuvarande versionen av Flexibla Kontoret kommer att ersättas av Nya Flexibla Kontoret. Under en övergångsperiod om 3 månader kommer du att ha access till båda versionerna.
Hur kommer supporten att fungera med er nya partner?
Supporten kommer att fungera på samma sätt som i dag och du kommer att få tillgång till ett större supportteam, där befintlig supportpersonal kommer ingå. Du når supporten på support.flexiblakontoret@softone.se och 08-613 06 60.
Vad händer med min historik i samband med uppgraderingen?
Den nya versionen av Flexibla Kontoret kommer att ligga på en ny plattform vilket gör att det kan bli vissa utmaningar i att flytta över alla kunders historik. Vid utbildningen kan vi diskutera vilken historik som är viktig för dig, därefter flyttar vi över så mycket som är tekniskt möjligt.
Kan jag gå tillbaka till den tidigare varianten av Flexibla Kontoret om jag inte är nöjd med nya versionen?
Nej, nuvarande version av Flexibla Kontoret kommer att stängas ned efter övergångsperioden.
Kan jag avsluta mitt befintliga abonnemang i samband med denna förändring?
Du har givetvis alltid möjlighet avsluta ditt abonnemang, men med den nya varianten kommer du att uppleva en ännu bättre produkt så vi uppmanar dig att ta del av förändringarna när vi tar kontakt med dig – vi tror att du kommer att bli väldigt nöjd med den nya versionen av Flexibla Kontoret.